Κυριακή του Αντίπασχα στη γενέτειρα του Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Χρυσοστόμου Β΄

Κυριακή του Αντίπασχα στη γενέτειρα του Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Χρυσοστόμου Β΄

Στην κοινότητα της Τάλας, τη γενέτειρα του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Χρυσοστόμου, τέλεσε τη Θεία Λειτουργία ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας Κύπρου, στο νεόδμητο ιερό ναό της Γεννήσεως του Χριστού, περιστοιχούμενος από κληρικούς της επαρχίας Πάφου και της Ιεράς Αρχιεπισκοπής.

Στο κήρυγμά του, ο Μακαριώτατος ερμήνευσε τη σημερινή ευαγγελική περικοπή με τη ψηλάφηση των σεπτών χειρών του Κυρίου μας από τον απόστολο Θωμά.

Ο Απόστολος Θωμάς απουσίαζε όταν ο Χριστός, μετά την Ανάστασή Του, επισκέφθηκε τους Μαθητές Του στο υπερώον όπου ήταν συνηγμένοι. Όταν πληροφορήθηκε τα σχετικά με την επίσκεψη του Χριστού, ζήτησε να Τον δεί και να ψηλαφήσει τις πληγές του Σταυρού στα χέρια και την πλευρά Του. Ο Χριστός όταν επισκέφθηκε και πάλι τους Μαθητές Του μετά από οκτώ ημέρες, κάλεσε τον Απόστολο Θωμά να ψηλαφήσει τα σημάδια των πληγών στο Σώμα Του. Τότε ο Απόστολος Θωμάς Τον αναγνώρισε και Τον ομολόγησε Κύριο και Θεό του. Τον αναγνώρισε από τις πληγές του Σταυρού, οι οποίες αποτελούν σημάδι της αγάπης Του, αλλά και της δυνάμεώς Του. Την ομολογία του Θωμά οι άγιοι Πατέρες την ονομάζουν σωτήριο. Και πραγματικά οδηγεί στην σωτηρία όλους εκείνους που την απευθύνουν στον Χριστό εκζητώντας ταπεινά το έλεός Του.

Το γεγονός ότι ο Απόστολος Θωμάς αρχικά απουσίαζε κατά την εμφάνιση του Χριστού στους Μαθητές Του, ήταν οικονομία Θεού, για να γίνει πιστευτό το θαύμα της Αναστάσεως και να διαλυθεί κάθε είδους αμφιβολία.

Η ορθόδοξη πίστη λοιπόν, πού έχει στο κέντρο την Ανάσταση, την απόλυτη απελευθέρωση από την δυναστεία του θανάτου, είναι αποκάλυψη εμπειρική. Είναι συνάντηση με τον Αναστημένο, ο οποίος παρέχει την ειρήνη και προσκαλεί σε εμπειρική σχέση και σε ψηλάφηση και ονομάζει μακάριους, δηλαδή άγιους αυτούς που είναι αναπαυμένοι στην πίστη της ανάστασης, προτού δούν και ψηλαφήσουν.

Ο Χριστός δεν είναι απρόσιτος μετά την ανάσταση, δεν είναι αναπαυμένος σε θρίαμβο πανθεϊκό και υψηλά στον ουρανό, καταδυναστεύοντας την αιχμαλωσία. Γιατί αιχμάλωτος είναι αυτός ο ίδιος ο θάνατος και ο Χριστός για λογαριασμό του καθένα μας προσκαλεί να συνεορτάσουμε Αυτόν, πάσχα αιώνιον και να συμπατήσουμε τον θάνατο μαζί Του.

Ιεροδ. Τριφύλλιος Ονησιφόρου

Ιερά Αρχιεπισκοπή Κύπρου

 

Print Friendly, PDF & Email

Share this post