Ιερά Μονή Παναγίας Σαλαμιωτίσσης (γυναικεία)

Ιερά Μονή Παναγίας Σαλαμιωτίσσης (γυναικεία)

Πλησίον τῆς κοινότητος Σαλαμιοῦ τῆς ἐπαρχίας Πάφου

Κοινόβιον. Πανηγυρίζει τήν 8ην Σεπτεμβρίου (ἑορτή Γενεθλίου τῆς Θεοτόκου) καί τήν Τρίτην τῆς Διακαινησίμου.

Προϊσταμένη· ᾿Αγάθη Μοναχή, Μοναχή Θεοφανώ καί Παναρέτη .

᾿Εφημέριος: Πρεσβ. Σπυρίδων Βήττας.Τηλέφωνον· 26442391. Τηλεομοιότυπον· 26442944.

Διεύθυνσις: Σαλαμιοῦ 8620, ΠΑΦΟΣ.

e-mail: [email protected]

************************

Σύντομο Ιστορικό:

H Ιερά Μονή Σαλαμιωτίσσης βρίσκεται στο χωριό Σαλαμιού της Πάφου. Υπήρχε και άκμαζε το 16ο αιώνα μ.Χ. ώς ανδρική μονή με πολλούς πατέρες. Το 1830 πέθανε ο τελευταίος μοναχός και το μοναστήρι ερημώνεται και σιγά σιγά καταστρεφεται. Το μόνο κτίσμα που έμεινε από τη παλαιά Μονή έιναι το καθολικό. Ένα μικρό κατανυκτικό εκκλησάκι μονόκλιτο καμαροσκέπαστο κτισμένο με πέτρα. Η θαυματουργός εικόνα της Παναγίας Σαλαμιωτίσσης ανάγεται το 13ο αιώνα μ.Χ. και είναι τύπου ελεούσα αλλά αριστεροκρατούσα. Άλλες αξιόλογες εικόνες ειναι ο «Χριστός» και ο «Πρόδρομος» εικόνες που ανάγονται περίπου στις αρχές του 16ου αιώνος. Το 1996 ξεκινά η νέα ιστορία του μοναστηριού ως γυναικεία Μονή με τη πρώτη Μοναχή να διαμένει για πεντέμισι χρόνια σε τροχόσπιτο μέχρι να ολοκληρωθεί η βόρεια πτέρυγα της Μονής. Το 2002 γίνονται τα επίσημα θυρανοίξια της μονής και η μόνιμη επάνοδος των αρχαίων εικόνων. Με τη βοήθεια του Θεού κτίζεται και η δυτική πτέρυγα όπου περιλαμβάνει παρεκκλήσια της Αγίας Αγάθης και της Αγίας Μαρίνας. Η αδελφότητα της μονής η οποία αποτελείται από τρεις μοναχές ασχολούνται με τη κατασκευή χρυσοκεντημάτων και εκκλησιαστιακών αμφίων καθώς επίσης και με τη παρασκευή παραδοσιακών γλυκών και άλλων εδεσμάτων.

Η Μονή λειτουργεί ως κοινόβιο και πανηγυρίζει 8 Σεπτεμβρίου και Τρίτη της Διακαινησίμου.

************************

HOLY MONASTERY OF SALAMIOTISSIS – BRIEF HISTORY

The Holy Monastery of Salamiotissis is located in the village of Salamiou in Paphos district. It existed and flourished in the 16th century AC as a male monastery with many monks. In 1830 the last monk to ever serve in the holy Monastery died and the monastery was deserted and slowly destroyed. The only built part left over from the old monastery is the church. It is a small devotional chapel with curved roof and built with stone. The miraculous icon of Panagia Salamiotissa dates back to the 13th century AC and is

a type of Eleousa although in this icon Panagia holds Christ in her left arm. Other icons are of «Christ Pantocrator» and of «Timios Prodromos » which belongs to the first half of 16th century . The new history of the monastery starts in 1996 as a nunnery with the first nun to stay for five and a half years in a caravan until the construction of the north wing of the monastery. In October 2002 the monastery is officially inaugurated and the ancient icons return permanently. Now with the help of God the west wing is under construction. It includes chapels of St. Agathi and St. Marina. The sisterhood of the monastery, which consists of three nuns, is engaged in preparing hieratic vestments and golden embroidery as well as in preparation of traditional sweets and other delicacies.

The monastery serves as convent and celebrates on 8th of September and on Tuesday after Easter .

Head : Nun Agathi

Nuns : Theophano and Panareti

I.M.SALAMIOTISSIS

8620 Salamiou, PAPHOS

Tel: 26442391, Fax: 26442944

e-mail: [email protected]

************************

Монастырь Саламиотиссы – краткая история

Монастырь Пресвятой Богородицы Саламиотиссы находится в живописной деревне Саламию недалеко от Пафоса. Начало истории монастыря и его расцвет, как мужского, относится к 16 веку. В 1830 году умер последний монах, монастырь опустел и постепенно разрушился. Все что осталось от старого монастыря это маленький храм – умилительная арочная церквушка построена из камня.

Главная святыня монастыря, чудотворная икона Божьей Матери Саламиотисса, она написана в 13 веке и относится к иконографическому типу Умиление или Милующая (по-гречески Елеуса), интересен тот факт, что Младенец восседает у Божией Матери на левой руке, хотя обыкновенно в данном типе иконографии Младенец справа. Так же в монастыре находятся две другие святыни – иконы «Спасителя» и «Иоанна Предтечи», которые относятся к началу 16 века.

В 1996 году началась новая история монастыря, как женского. На протяжении пяти с половиной лет одна монахиня жила в «домике на колесах», пока не закончилось строительство северной части монастыря. В 2002 году произошло торжественное открытие монастыря, древние иконы были переданы в монастырь и установлены в иконостасе. Сегодня монастырь действует, как общежительный.

С помощью Божьей сейчас строится западная часть монастыря, в которой находятся две часовенки в честь св. Агафии и св. Марины. Монахини, которых сейчас трое, занимаются золотошвейными работами (вышивают облачения для священников и для алтаря). Также они занимаются приготовлением национальных сладостей и других блюд.

Престольный праздник монастыря – 8 сентября и во вторник Светлой седмицы.
Игуменья: схимонахиня Агафия
Сестры: Феофания и Панарети
МОНАСТЫРЬ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЫ
8620, САЛАМИЮ, ПАФОС
ТЕЛ: 26442391, ФАК: 26442944

e-mail: [email protected]

 

Print Friendly

Share this post