Οι εκτοπισμένοι της κοινότητος Βώνης, εόρτασαν την ανακομιδή των ιερών Λειψάνων του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου του Τροπαιοφόρου. (2-3 Νοεμβρίου 2017)
Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Μεσαορίας κ. Γρηγόριος, το εσπέρας της Πέμπτης, 2 Νοεμβρίου 2017, προέστη του Πανηγυρικού Εσπερινού και την Παρασκευή, 3 Νοεμβρίου 2017, προέστη της Θείας Λειτουργίας στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου στα Λατσιά, όπου οι εκτοπισμένοι κάτοικοι της κοινότητος Βώνης, εόρτασαν την ανακομιδή των ιερών Λειψάνων του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου του Τροπαιοφόρου.
Στο κήρυγμά του, κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, ο Επίσκοπος Μεσαορίας ανέφερε ότι οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας όρισαν την 3η του μηνός Νοεμβρίου, να εορτάζεται η ανακομιδή των λειψάνων του Αγίου Μεγαλομάρυρος Γεωργίου και η κατάθεσή τους στον νεοεγκαινιασμένο ναό του στη Λύδδα της Παλαιστίνης. Την ημέρα δηλαδή που οι Χριστιανοί με σεβασμό και ευλάβεια εξήγαγαν και μετέφεραν τα ιερά οστά του Αγίου, προς προσκύνηση των πιστών, ώστε ολόκληρη η κτήση να ευωδιάζει από το μαρτύριό του και οι χριστιανοί, με την προσκύνησή τους, να αντλούν δύναμη και θάρρος στον καθημερινό τους αγώνα. Ακόμα, να διδάσκονται από την πίστη που υπέδειξε, μένοντας απτόητος και υπομονετικός στα μαρτύρια που υπέστη από τους δημίους, αλλά και για να δοξάζεται το όνομα του Τριαδικού Θεού.
Επίσης, ο Θεοφιλέστατος τόνισε, πως μέσα στους αιώνες, ενώ γνωρίζουμε τα θαυμάσια του Θεού, υπάρχουν στιγμές που όλοι μας λησμονούμε την πίστη μας και τα όσα ο Χριστός μας δίδαξε. Ωστόσο, αυτά συμβαίνουν για να μη λησμονούμε ότι είμαστε άνθρωποι « σάρκα φορούντες και τον κόσμον οικούντες», οι οποίοι έχουμε ανάγκη της χάριτος και του ελέους του Θεού. Επιπλέον, για να μην λησμονούμε την ανθρώπινη αδυναμία μας, αλλά και την παντοδυναμία που έχει η ταπείνωση και η συγχώρεση, προνόμια τα οποία ο τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος, ο Σωτήρας και Λυτρωτής Χριστός, δώρισε στην εικόνα του Θεού, τον άνθρωπο.
Στη συνέχεια, ο Επίσκοπος Μεσαορίας, εξήγησε τις τρεις έννοιες που έχει στην Εκκλησία μας η λέξη κόσμος. Πρώτη ερμηνεία της λέξης αυτής είναι η δημιουργία – ο κόσμος, που η Αγία Τριάδα διά του δευτέρου προσώπου της, του Ιησού Χριστού, με πολλή επιμέλεια, κατασκεύασε, με κορωνίδα τον άνθρωπο, στον οποίο ενεφύσησε πνοή ζωής. Δεύτερη σημασία της λέξης κόσμος, ορίζεται ως όλο το ανθρώπινο γένος, όλοι εμείς, οι αδελφοί μας Ορθόδοξοι χριστιανοί αλλά και ο κάθε άνθρωπος. Έτσι, για αυτόν ακριβώς τον λόγο ονομαζόμαστε αδελφοί, γιατί εξ ενός αίματος παν γένος ανθρώπων. Τρίτη ερμηνεία, είναι το κοσμικό φρόνημα που προκαλείται από τον Αντικείμενο. Δηλαδή, με το να αποστασιοποιούμαστε από το Χριστό και από τους συνανθρώπους μας, κάνοντας ό,τι είναι αντίθετο από τη διδασκαλία του Χριστού σε όποια θέση και αν βρίσκεται ο καθένας από εμάς.
Επιπρόσθετα, ο Μεσαορίας Γρηγόριος υπογράμμισε ότι «το τίμιον και πανάγιον σώμα και το ζωηρόν αίμα» του Κυρίου και Θεού και Σωτήρα μας Ιησού Χριστού μας κάνει ζωντανή άμπελο, ζωντανή λογική ποινή, έτσι ώστε ο Χριστός, ως καλός ποιμένας, περιμένει και τον τελευταίο άνθρωπο προαιρετικά, θεληματικά και ελεύθερα να ενεργοποιήσει τα χαρίσματα που έλαβε από το Άγιο βάπτισμα και το Άγιο χρίσμα.
Τέλος, ο Θεοφιλέστατος επισήμανε πως για αυτό το λόγο ο Άγιος Μεγαλομάρτυς Γεώργιος ο Τροπαιοφόρος θυσίασε τις χαρές, τις εξουσίες και τις δόξες του κόσμου τούτου. Διότι είχε την εσωτερική βεβαιότητα ότι, με τη μαρτυρική του θυσία, θα αποκτήσει μία υψηλή θέση στη βασιλεία του Θεού την ητοιμασμένη για τον άνθρωπο και μόνο για τον άνθρωπο και θα αποτελέσει πηγή δύναμης και παρηγορίας για τον καθένα μας που δοκιμάζεται με το μαρτύριο της συνειδήσεως ανά πάσα στιγμή.
Οι Βωνιάτες θυμούνται με ευλάβεια και νοσταλγία και τον περικαλλή ναό του Αγίου Γεωργίου στο κέντρο της κοινότητας, αλλά δε λησμονούν και το ανύπαρκτο σήμερα εξωκκλήσι του Αγίου Γεωργίου (του «σπόρου»), όπου στη θέση του σήμερα ορθώνεται ο κυκλικός κόμβος προς Αμμόχωστο- Λευκωσία και Τρίκωμο-Τύμβου.
Κωνσταντίνος Ανδρέου
Από το Γραφείο Ενημερώσεως και Επικοινωνίας της Εκκλησίας της Κύπρου