«Οὐκ ἔστιν ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ βρῶσις καὶ πόσις ἀλλὰ δικαιοσύνη καὶ ἄσκησις, σὺν ἁγιασμῷ» (Ε΄ Κυριακή των Νηστειών, 10 Απριλίου 2022)
Την Ε΄ Κυριακή των Νηστειών, της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας, ο Επίσκοπος Μεσαορίας κ. Γρηγόριος λειτούργησε και κήρυξε στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου στην Έγκωμη. Το Θεοφιλέστατο πλαισίωσαν ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Μιχαήλ Πηγασίου και οι Διάκονοι π. Ανδρέας Ματέι και π. Αχιλλέας Κωνσταντινίδης.
Ο Θεοφιλέστατος στο κήρυγμα του θείου λόγου έκανε αναφορά στο Δοξαστικό των Αίνων: «Οὐκ ἔστιν ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ βρῶσις καὶ πόσις ἀλλὰ δικαιοσύνη καὶ ἄσκησις, σὺν ἁγιασμῷ … πρὸς νουθεσίαν ἡμῶν γέγραπται ὅπως νηστεύοντες, χρηστότητα ποιήσωμεν, καὶ δῴη ἡμῖν Κύριος ἀντὶ τῶν ἐπιγείων τὰ ἐπουράνια». Επισήμανε ότι η Βασιλεία του Θεού δεν είναι μόνο προσδοκία του μέλλοντος αιώνος, αλλά κάθε μέρα ο άνθρωπος δια της βιοτής του, των λογισμών, των πράξεων, των κινήτρων και ελατηρίων του, ζει τον παράδεισο ή το αντίθετο του παραδείσου. Όποιος το έζησε έστω και για ένα δευτερόλεπτο είναι τρισευτυχισμένος και αναζητά να το ξαναζήσει, αφού συνειδητοποιεί ότι τα αγαθά αυτού του κόσμου είναι απείρως μικρότερα από τα θαυμάσια της Βασιλείας του Θεού.
Ακολούθως, ο Επίσκοπος Μεσαορίας αναφερόμενος στο επεισόδιο που αναφέρεται στην ευαγγελική περικοπή, το οποίο μάς παρουσιάζει τους υιούς του Ζεβεδαίου, τον Ιωάννη και τον Ιάκωβο, να ζητούν από τον Κύριο να τους αφήσει να καθίσουν ο ένας δεξιά και ο άλλος αριστερά Του στη Βασιλεία Του, νομίζοντας ότι αυτή είναι μια επίγεια βασιλεία. Αυτό αποδεικνύει ότι όχι μόνο ο Ιούδας ο Ισκαριώτης δεν είχε καταλάβει τη διδασκαλία και την αποστολή του Κυρίου, αλλά και ο Πέτρος, ο οποίος Τον αρνείται τρεις φορές, καθώς και οι υιοί της βροντής, ο Ιωάννης, ο αγαπητός μαθητής του Κυρίου, και ο Ιάκωβος. Μάλιστα αυτοί οι τρεις μαθητές αξιώθηκαν από τον Κύριο να είναι οι μοναδικοί μάρτυρες σε θαυμάσια γεγονότα, όπως τη Μεταμόρφωση του Κυρίου και να είναι κοντά Του κατά τις ώρες αγωνίας στον κήπο της Γεσθημανή. Παρόλα αυτά, παρανόησαν ότι η Βασιλεία του Θεού «οὐκ ἔστιν βρῶσις καὶ πόσις». Η διαφορά μεταξύ των τριών μαθητών και του Ιούδα είναι ότι ο τελευταίος ένεκα της περηφάνειάς του δεν μπόρεσε να αντιληφθεί την απέραντη αγάπη του Κυρίου, γι΄αυτό και δεν είχε το κουράγιο και την υπομονή να μετανοήσει και να ζητήσει συγχώρεση. Από την άλλη, ο Πέτρος, αφού κατάλαβε την αστοχία του έκλαψε πικρά και μετά τα Πάθη και την Ανάσταση του Κυρίου παρέμεινε μαζί με τους Αποστόλους, αν και δεν θεωρούσε πλέον τον εαυτό του μαθητή του Κυρίου, έως που ο αναστημένος Χριστός τον ανακάλεσε με την τρισσή ερώτηση «Σίμων Ἰωνᾶ, ἀγαπᾷς με;», και κάθε φορά ο Πέτρος Τού απάντησε: «Ναί, Κύριε, σὺ οἶδας ὅτι φιλῶ σε». Ο αγαπητός μαθητής του Χριστού, ο Ιωάννης, καταξιώνεται αφού με αφοσίωση και ταπείνωση παρέμεινε κοντά στο Διδάσκαλό του μέχρι που παρέδωσε το Πνεύμα Του πάνω στο Σταυρό. Ο δε Ιάκωβος, με το ζήλο που τον χαρακτήριζε, κατέστη ο πρώτος εκ των 12 Αποστόλων που μαρτύρησε για την πίστη του στο Χριστό.
Ιδού η αξία της μετάνοιας, η οποία είναι εκδήλωση της ταπείνωσης και της συνείδησης ότι μόνο ο Θεός είναι αναμάρτητος και ταυτόχρονα φιλεύσπλαχνος. Γι΄αυτό και η Εκκλησία καθιέρωσε όπως την τελευταία Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής να τιμούμε ένα πρότυπο μετανοίας, την Οσία Μαρία την Αιγυπτία. Ο βίος της αποτελεί για μας πηγή αισιοδοξίας και ελπίδας, επειδή μάς διδάσκει ότι δεν μπορεί ο άνθρωπος να αμαρτήσει τόσο που να μην μπορεί ο Θεός να τον συγχωρήσει, αρκεί να επικαλούμαστε το έλεός Του με καθαρή καρδία και αληθινή ταπείνωση.
Τέλος, ο Θεοφιλέστατος μετέφερε σε όλους την πατρική αγάπη του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Χρυσοστόμου και ευχήθηκε σε όλους όπως με τις πρεσβείες της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας να μας αξιώσει ο Θεός να διανύσουμε με ευλάβεια τις μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας και να προσκυνήσουμε την Ανάσταση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.
Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας τελέστηκαν οι Εορτές και τα Μνημόσυνα της Ενορίας.
Γραφείο Ενημερώσεως και Επικοινωνίας