«Δι’ ημερών τεσσαράκοντα οπτανόμενος αυτοίς και λέγων τα περί της βασιλείας του Θεού» (Πράξ. 1, 3) – Η Ανάληψη του Χριστού

«Δι’ ημερών τεσσαράκοντα οπτανόμενος αυτοίς και λέγων τα περί της βασιλείας του Θεού» (Πράξ. 1, 3) – Η Ανάληψη του Χριστού

Χριστόδουλου Γ. Παχουλίδη

Τεσσαράκοντα ημέρες ο Αναστάς Κύριος παραμένει ακόμη επί της γης. Όχι μόνο για τις απαραίτητες εμφανίσεις, «οπτανόμενος», προς βεβαίωση και πιστοποίηση της εκ νεκρών ένδοξης και Ζωηφόρου Αναστάσεώς Του, αλλά «και λέγων τα περί της βασιλείας του Θεού», προς τους Μαθητές Του, προτού αναληφθεί.

Το έργο του Χριστού επί της γης αφορούσε εις την έλευση της βασιλείας του Θεού μεταξύ των ανθρώπων. Προθάλαμος δε και προπαιδευτικό στάδιο «προς καταρτισμόν των αγίων» (Εφ. δ΄ 12), είναι η Εκκλησία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, η επί της γης «στρατευόμενη».

Είχε ήδη προπαρασκευάσει ο Κύριος τα πάντα προς συγκρότηση της Εκκλησίας Του. Και τη στελέχωση και τη διδαχή και τα μέσα της χάριτος. Η επίσημη και οριστική καθιέρωση θα γινόταν μετά την ένδοξή Του Ανάσταση. Είχε λοιπόν έργο ακόμη να επιτελέσει, «δι’ ημερών τεσσαράκοντα οπτανόμενος».

Έφθασε όμως η ώρα που θα αποστείλει τους Μαθητές Του ως Αποστόλους πλέον, στο κήρυγμα και τα έργα εν γένει της βασιλείας του Θεού. «Καθώς απέστειλέ με ο Πατήρ, καγώ πέμπω υμάς» (Ιω. κ΄ 21). Αποκαθιστά τον Πέτρο «Σίμων Ιωνά, αγαπάς με… Ναι Κύριε… Ποίμαινε τα πρόβατά μου» (Ιω. κα΄ 16), αλλά και τον Θωμά: «Μη γίνου άπιστος, αλλά πιστός» (Ιω. κ΄ 27). Καθορίζει τα Μυστήρια της Εκκλησίας, ως το βάπτισμα: «Μαθητεύσατε πάντα τα έθνη βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος …» (Ματθ. κη΄ 19), και την εξουσία που τους δίδει: «Αν τινων αφήτε τας αμαρτίας, αφίενται αυτοίς, αν τινών κρατήτε, κεκράτηνται» (Ιω. κ΄ 22-23), και γενικά περιβάλλει με οριστικές αρμοδιότητες τα όργανα και τα στελέχη της βασιλείας Του και τα παρασκευάζει, «έως ου ενδύσωνται δύναμιν εξ ύψους» (Λουκ. κδ΄ 49). Ακολούθως «λέγων τα περί της βασιλείας του Θεού», ανελήφθη ενδόξως εις τους ουρανούς».

Εξακόσια ολόκληρα χρόνια πριν, το διεισδυτικό βλέμμα του προφήτη Δανιήλ βλέπει την Ανάληψη του Κυρίου σε κάποιο όραμά του (Δανιήλ ζ΄ 13-14) και την περιγράφει τόσο παραστατικά: «Και ιδού μετά των νεφελών του ουρανού ως υιός ανθρώπου ερχόμενος ην» και συνεχίζει ο προφήτης: «Και έως του Παλαιού των ημερών έφθασε και ενώπιον Αυτού προσηνέχθη. Και αυτώ εδόθη η αρχή και η τιμή και η βασιλεία …». Έφθασε ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, νικητής του θανάτου και των δεσμών του, μέχρι του Θεού Πατρός – γιατί Αυτόν ονομάζει εδώ η Παλαιά Διαθήκη «Παλαιόν των ημερών». Ο ίδιος ακριβώς, μετά τη Ζωηφόρο Ανάστασή Του, το διακήρυξε στους Μαθητές Του: «Εδόθη μοι πάσα εξουσία εν ουρανω και επί γης» (Ματθ. κη΄ 18). Είναι «Ο βασιλεύς των βασιλευόντων και Κύριος των κυριευόντων» (Α΄ Τιμ. στ΄ 15). Για τούτο προσκυνείται, δοξάζεται και τιμάται ακατάπαυστα από τις ουράνιες αγγελικές δυνάμεις και το ίδιο πρέπει να τιμάται και δοξάζεται από μας, τους επί της γης ανθρώπους.

Ο Κύριος με την ένδοξη Ανάληψή του, «Πρόδρομος υπέρ ημών εισήλθεν» στους ουρανούς (Εβρ. στ΄ 20). Πορεύτηκε εκεί: «ετοιμάσαι τόπον ημίν» (Ιω. ιδ΄ 2). Πορεύτηκε πρώτος εκεί για να ετοιμάσει τόπο, όπου θα μας υποδεχθεί, στην οικία του Πατρός, που έχει πολλούς τόπους διαμονής: «εν τη οικία του Πατρός μου μοναί πολλαί εισίν» (Ιω. ιδ΄ 2). Πορεύτηκε πριν από μας, για να ανοίξει την είσοδο για μας. Να προπαρασκευάσει την Τράπεζα του Δείπνου της Βασιλείας Του, και ετοιμάσει τους θρόνους για εκείνους που θα ζήσουν  ατελεύτητα μαζί Του.

Με τον ίδιο τρόπο, όπως ανέβηκε στους ουρανούς κατά την ένδοξή Του Ανάληψη, θα έλθει πάλιν ένδοξα, κατά τη Δευτέρα και Φρικτή παρουσία Του, για να κρίνει ζώντες και νεκρούς. Είθε τότε να αξιωθούμε να ακούσουμε, ο καθένας μας, τη μακαριά φωνή Του, «Δεύτε οι ευλογημένοι του Πατρός μου, κληρονομήσατε την ητοιμασμένην υμίν βασιλείαν, από καταβολής κόσμου» (Ματ. κε΄ 34). ΑΜΗΝ.

 

Πρώτη δημοσίευση στην ιστοσελίδα 10 Ιουνίου 2021

Print Friendly, PDF & Email

Share this post