Η΄ Πρόγραμμα Μαθητικών Περιηγήσεων στα Θρησκευτικά και Πολιτιστικά Μονοπάτια της Κύπρου. Σχολική χρονιά 2023-2024

Εκκλησία Κύπρου – Γραφείο Προσκυνηματικών Περηγήσεων Κύπρου

Η΄ Πρόγραμμα Μαθητικών Περιηγήσεων στα Θρησκευτικά και Πολιτιστικά Μονοπάτια της Κύπρου. Σχολική χρονιά 2023-2024

ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΛΑΙΑΣ

Aρ. Φακ.: 11.25.001
Αρ. Tηλ.: 22800814
Aρ. Φαξ: 22800862

19 Οκτωβρίου 2023

Διευθυντές/ντριες
Σχολείων Μέσης Γενικής και
Μέσης Τεχνικής, Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Θέμα: Πρόγραμμα Μαθητικών Περιηγήσεων στα Θρησκευτικά και Πολιτιστικά Μονοπάτια της Κύπρου

Οι Διευθύνσεις Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και Μέσης Τεχνικής, Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, σε συνεργασία με το Γραφείο Προσκυνηματικών Περιηγήσεων της Εκκλησίας Κύπρου, ανακοινώνουν την έναρξη του Προγράμματος των Μαθητικών Περιηγήσεων στα Θρησκευτικά και Πολιτιστικά Μονοπάτια της Κύπρου για την τρέχουσα σχολική χρονιά 2023-2024. Στόχος του Προγράμματος είναι η ανάδειξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού πλούτου καθώς και της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της κατεχόμενης Κύπρου.

2. Το πρόγραμμα στοχεύει στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στη διερεύνηση των θρησκευτικών και πολιτιστικών μνημείων του τόπου μας αλλά και στην ευρεία διάχυση των αποτελεσμάτων τους. Για τη φετινή σχολική χρονιά τα γενικά θέματα ανά επαρχία είναι τα εξής:

Επαρχία Λευκωσίας: Εκκλησίες και Μνημεία της Κατεχόμενης Λευκωσίας
Επαρχία Λεμεσού: Κάστρα και Ναοί του Πενταδακτύλου
Επαρχία Λάρνακας: Τοπικοί Άγιοι Καρπασίας
Επαρχία Πάφου: Ιστορικά και Θρησκευτικά μνημεία της Κατεχόμενης Μόρφου
Επαρχία Αμμοχώστου: Αμμόχωστος-Κωνσταντία-Σαλαμίνα: άγιοι και μνημεία της κατεχόμενης πόλης

3. Η συμμετοχή των σχολείων στο Πρόγραμμα μπορεί να γίνει με δύο τρόπους: α) Σε σχολική βάση – Κάθε σχολείο διερευνά και παρουσιάζει ένα θέμα αυτόνομα, β) Σε διασχολική βάση – δύο ή περισσότερα σχολεία συνεργάζονται στην έρευνα και παρουσίαση ενός ή περισσότερων θεμάτων. Τα σχολεία αναλαμβάνουν να προσεγγίσουν και να επεξεργαστούν διαφορετικές πτυχές του αντικειμένου έρευνάς τους.

4. Η επιλογή των επιμέρους θεμάτων, οι συμπράξεις των σχολείων και οι τελικές παρουσιάσεις θα γίνουν σε συνεννόηση με τους Επαρχιακούς Συντονιστές του Προγράμματος οι οποίοι θα επιβλέπουν την πορεία των εργασιών και την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων.

Επαρχιακοί Συντονιστές:

Επαρχία Λευκωσίας: Κούρτης Ευάγγελος ([email protected])

Επαρχία Λεμεσού: Πελεκανής Χρήστος ([email protected])

Επαρχία Λάρνακας: π. Σιδεράς Μιχάλης ([email protected])

Επαρχία Αμμοχώστου: Ιωακείμ Λοϊζος ([email protected])

Επαρχία Πάφου: Παπανίκας Ιωάννης ([email protected])

5. Να ληφθεί υπόψη ότι το Πρόγραμμα των Μαθητικών Θρησκευτικών Περιηγήσεων δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα. Σε όλους τους συμμετέχοντες θα δοθεί πιστοποιητικό συμμετοχής. Στην υλοποίηση του Προγράμματος μπορούν να συμμετέχουν εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων.

6. Όλες οι εργασίες θα παρουσιασθούν στο πλαίσιο τοπικών επαρχιακών εκδηλώσεων που θα συνδιοργανωθούν από τη Διεύθυνση Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και το Γραφείο Προσκυνηματικών Περιηγήσεων της Εκκλησίας Κύπρου.

7. Καλούνται οι Διευθυντές/ Διευθύντριες των σχολείων όπως εκδηλώσουν ενδιαφέρον για συμμετοχή μέχρι τη Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2023 αποστέλλοντας το επισυναπτόμενο έντυπο στο τηλεομοιότυτο 22800862 ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση: [email protected], υπόψη κ. Κωνσταντίνου Στεφανή, Συμβούλου Θρησκευτικών (τηλέφωνο επικοινωνίας: 22800814). Ευελπιστούμε στην άμεση ανταπόκρισή σας, πιστεύοντας ότι η βιωματική και διερευνητική προσέγγιση των θρησκευτικών και πολιτιστικών θησαυρών της Κύπρου ενισχύει την ιστορική και πολιτιστική μνήμη αναπτύσσοντας παράλληλα τις δεξιότητες έρευνας και παρουσίασης.

 

Δρ Κυπριανός Λούης                                        Δρ Ηλίας Μαρκάτζης

Διευθυντής                                                  Διευθυντής Μέσης Τεχνικής,

Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης            Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

 

Σχετικά αρχεία:

Εγκύκλιος – Δήλωση ενδιαφέροντος για συμμετοχή

Print Friendly, PDF & Email

Share this post