Μουσικά Κύπρια Μηναία
Κυκλοφόρησε πρόσφατα ο πρώτος τόμος της σειράς «Μουσικά Κύπρια Μηναία» του Δρος Ανδρέα Π. Βαρνάβα.* Ο εν λόγω τόμος καλύπτει τις ακολουθίες του Εσπερινού και του Όρθρου των μηνών Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου, (περισσότερα…)
Κυκλοφόρησε πρόσφατα ο πρώτος τόμος της σειράς «Μουσικά Κύπρια Μηναία» του Δρος Ανδρέα Π. Βαρνάβα.* Ο εν λόγω τόμος καλύπτει τις ακολουθίες του Εσπερινού και του Όρθρου των μηνών Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου, (περισσότερα…)
Του Σταύρου Σ. Φωτίου* Στο πιο χαμηλό της επίπεδο η ποίηση καλύπτει. Kαλύπτει τα τίμια και μέγιστα της ζωής, τις υπαρξιακές αναζητήσεις, τον επώδυνο προβληματισμό. Καλύπτει τη ματαιότητα του εφήμερου, το ανόητο του παροδικού, την αγωνία του θανάτου. Γι΄ αυτό και η ποίηση αυτή είναι ποίηση χθαμαλή, εξαντλείται στα φαινόμενα και τα συμβατικά, ασχολείται με πράγματα ασήμαντα και ουτιδανά. Kύριο, έτσι, χαρακτηριστικό της καθίσταται η ψευδεπίγραφη «χαρά». Σε ένα δεύτερο αναβαθμό η ποίηση ανα-καλύπτει. Aνακαλύπτει την τραγικότητα της ύπαρξης, την αλλοτρίωση της κοινωνίας, το παροδικό του ενθάδε. Aνακαλύπτει ότι ζούμε σε [...]
Του Σταύρου Σ. Φωτίου* Για να κατανοήσει κάποιος τις αλλαγές στον τρόπο σκέψης των ανθρώπων οφείλει να γνωρίζει τις αλλαγές που συμβαίνουν σε επίπεδο κοσμοερμηνείας. Την εποχή μας εν πολλοίς καθορίζει το πνεύμα του Ύστερου Νεωτερισμού ή Μετανεωτερισμού. Έτσι, σύμφωνα με το μετανεωτερικό πνεύμα των καιρών μας, κάθε κοσμοθεωρία που ζητά να αλλάξει τον κόσμο («μεγάλη αφήγηση») φέρει μέσα της το σπέρμα του ολοκληρωτισμού. Η αντίληψη της μίας αλήθειας οδηγεί στη βίαιη επιβολή της και, ως εκ τούτου, στην υποταγή του άλλου. Γι᾽ αυτό ο Μετανεωτερισμός απορρίπτει κάθε αντίληψη για [...]
Την Πέμπτη, 18 Φεβρουαρίου 2016, πραγματοποιήθηκε Σύναξη των Κληρικών της Αρχιεπισκοπικής Περιφέρειας, στο Μέγα Συνοδικό, με ομιλητή τον Οσιολογιώτατο Ιερομόναχο Λουκά Γρηγοριάτη με θέμα: "Στοιχεία από την Ποιμαντική του μακαριστού Γέροντος Γεωργίου Καψάνη". Ο π. Λουκάς μίλησε για την σπουδαία μορφή του Γέροντος Γεωργίου, ο οποίος αγάπησε πολύ την Κύπρο. "Ο Γέροντας ήταν ένας άνθρωπος που αγαπούσε αληθινά. Η αγάπη ήταν η πηγή της ποιμαντικής του. Ο ίδιος είχε συναίσθηση αυτής της αγάπης που του είχε δώσει ο Θεός. Όταν, με ταπεινότητα, έλεγε στην αδελφότητά μας ότι δεν είχε να μας αφήσει, [...]
Πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Πέμπτης 28/01/2016 η διάλεξη της αρχαιολόγου και προϊσταμένης της Εφορείας Αρχαιοτήτων Σερρών, Αικατερίνης Περιστέρη, (περισσότερα…)
Με ξεχωριστή χαρά παρευρίσκομαι στην αποψινή εκδήλωση, με την οποία τιμάται η Γιορτή των Γραμμάτων και η μνήμη των Τριών Ιεραρχών, διδασκάλων της ελληνοχριστιανικής παιδείας και θεμελιωτών της παιδαγωγικής επιστήμης. (περισσότερα…)
Με πνευματική χαρά αναμένουν η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρουμανίας και ο ρουμανικός λαός, την Αγιοκατάταξη του Νεοφανούς Αγίου Ιωάννου του Χοζεβίτου, από το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων. (περισσότερα…)
Του Σταύρου Σ. Φωτίου* Η φούσκα του χρηματιστηρίου, η έκρηξη στο Μαρί, η οικονομική πτώχευση, συνέβησαν μέσα σε μια περίπου δεκαπενταετία. Και τούτο γιατί καμμία προηγούμενη συμφορά δεν αποτέλεσε έναυσμα για ουσιαστική επαναχάραξη της όλης λειτουργίας της κυπριακής πολιτείας. Καμμία, όμως, κοινωνία δεν προοδεύει αν δεν ενσκύπτει στη μελέτη των αποτυχιών της και δεν λαμβάνει μέτρα για τη μη επανάληψή τους. (περισσότερα…)
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Το ΄Ιδρυμα Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ΄, τιμώντας τη μνήμη του αείμνηστου Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄, θα παραχωρεί ελεύθερη είσοδο στο Βυζαντινό Μουσείο του Ιδρύματος την Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2016, σε όλους τους πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας για να επισκεφθούν τη φωτογραφική ΄Εκθεση για τη ζωή και το έργο του Μακαρίου. Θα μπορούν, επίσης, να ξεναγηθούν στο Βυζαντινό Μουσείο με τις εικόνες, τα ψηφιδωτά, τις τοιχογραφίες και τα έργα μικρογραφίας που χρονολογούνται από τον 6ο ως τον 20ό αιώνα, καθώς επίσης και στην Περιοδική ΄Εκθεση με τους επαναπατρισθέντες θησαυρούς από τη [...]
Η χρήση του μήλου γίνεται σε αρκετές περιπτώσεις: ζωγραφικοί πίνακες παρουσιάζουν μία μηλιά και ένα φίδι να προσφέρει ένα μήλο στην Eύα, ενώ δίπλα της παρακολουθεί ο Αδάμ. Διαφημίσεις παρουσιάζουν ένα μήλο, ολόκληρο ή δαγκωμένο, για να υποδηλώσουν τον πειρασμό και την υποταγή σε αυτόν. Αναφορές γι᾽ αυτό γίνονται στον προφορικό και τον γραπτό λόγο. Όλα αυτά στηριγμένα στην εντύπωση ότι στη σχετική βιβλική διήγηση οι πρωτόπλαστοι δάγκωσαν ένα μήλο και γι᾽ αυτό εκδιώχθησαν από τον παράδεισο. (περισσότερα…)